אחד מול כולם: הבחירות שהחזירו את המדינה לניהול העם

שלמה ריזל 7 Comment on אחד מול כולם: הבחירות שהחזירו את המדינה לניהול העם

הסקרים שטעו, העצרות שפוספסו והבעיה של אובמה • "אם היה עומד מול קלינטון מועמד רפובליקני אחר היא הייתה רומסת אותו" • שלמה ריזל שטען בתוקף למעלה משנה כי טראמפ לוקח את הבחירות מסכם את הניצחון בטור מיוחד

צילום: איציק רויטמן
14:20
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on נתניהו מבטיח: "ניכנס לרפיח – עם עסקה או בלי" | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התוצאות של הבחירות האלו היו מדהימות לא פחות מהדרמה שליוותה את הבחירות עצמן, ויש בהן ללמד כל כך הרבה דברים: זהירות מיהירות, זעקת ההמון ובעיקר הסכנה שבצפצוף על הציבור.

נכון לרגעים אלו התוצאות של הבחירות עדיין לא ידועות באופן סופי כיוון שבמספר מדינות יש קושי בספירת הקולות, אבל יהיו התוצאות אשר יהיו טראמפ הוא הנשיא הנבחר של ארה"ב, כיוון שזכה ביותר מ-270 אלקטורים. כל השאלה היא האם המכה הזו תהיה קשה לדמוקרטים או קשה יותר.

לפני שננתח את מה שהוביל למהפך הגדול ביותר בארה"ב, לפחות ביובל האחרון, אולי כדאי שנניח כאן את המספרים היבשים. טראמפ קיבל 279 אלקטורים ואילו קלינטון ב-228 בלבד. מבחינת מספר המצביעים היבש קלינטון מנצחת ב-2 עשיריות האחוז ומקבלת 59,923,027 קולות שמהווים 47.7% מהקולות לעומת טראמפ שקיבל 59,692,974 קולות שמהווים 47.5% מהקולות. אבל מספר הקולות הגבוה שבו זכתה קלינטון לא יעזור לה בגלל שיטת הבחירות האמריקנית המיושנת שנותנת את המושכות למי שזכה במספר גבוה יותר של אלקטורים.

אז ת'כלס. מה קרה שם באמת?

ארצות הברית בבסיסה היא מדינה שמרנית. החוקה האמריקנית אומנם מעניקה חופש ושיויון שלא ניתן למצוא במקום אחר, אבל יחד עם זאת לפני הכל היא מחפשת את טובתה של אמריקה. בשתי הקדנציות שלו אובמה לקח את החופש האמריקני ומתח אותו עד אחרי קצה גבול היכולת. מבחינתו החופש הזה התיר לו להכניס לארצות הברית את כל מסכני העולם, להטיל מיסים כבדים על עשירים כדי לממן מובטלים ולגרום לשינוי מהותי של הדמוגרפיה האמריקנית בשם הליברליזם. והוא טעה, כי אמריקנים רבים ראו שזרים באו למדינתם וגוזלים אותה. הם לא שונאים זרים אבל הם לא יכלו לסבול את העובדה שאמריקה הפכה למקלט של מבקשי מקלט ואנשים שבאו ליהנות מהעושר האמריקני ללא שיתרמו למדינה שמארחת אותם. לא רק זו, הם גם ראו פשע שהולך וגובר בגלל אותם מהגרים. הם ראו שאמריקה מאבדת מגדולתה בעולם בכך שהיא מתירה לאנשים לרמוס אותה.

הבעיה של קלינטון הייתה שהיא תמכה בממשלו של אובמה והצטיירה כמי שתהיה בעצם המשך ישיר לקודמה בכל הפרמטרים.

אל תטעו. חקירות האף.בי.איי נגדה היו רק קטיזלטור לזירוז השינוי, אבל לא מה שגרם לרצון להביא את השינוי.

השינוי נבע מבפנים – מהרצון "להחזיר את אמריקה לגדולתה". ובנקודה הזו נכנס טראמפ. הוא קלט את רגשי הלאומניות והפטריוטיזם של עשרות מיליוני האמריקנים ומצא אתם שפה משותפת. אם היה עומד מול קלינטון מועמד רפובליקני אחר היא הייתה רומסת אותו, כי שאר המתמודדים מול טראמפ בפריימריז הרפובליקני לא ביטו את אותה כמיהה לנער את אמריקה ולהחזיר אותה ימינה למסלול ממנו סטתה בדהירה.

הסקרים שהראו שקלינטון תנצח היו גם הם חלק בלתי נפרד מהמגמה שאליה הוביל אובמה. הם התפרסמו בכלי התקשורת האמריקנית שנחשבים כמעוז של השמאל – הדמוקרטים. אותם סוקרים ישבו במגדלי השן שלהם בערים הגדולות וראו סביבם מיליוני אנשים ליברליים שמתגוררים בערים מעורבות, שחשבו כמותם. הבעיה שלהם היתה שהם לא ירדו אל העם. הם לא הלכו למחוזות הכפריים, לחוואים ולציבור העובדים האמריקני. מה שנקרא אצלנו "מעמד הביניים" ובארה"ב נקרא "הצווארון הכחול", וראו אותם משוועים לעזרה ולשינוי.

באופן אישי, כמי שלאורך כל החצי השנה האחרונה הימר בכל הראיונות ברדיו על כך שטראמפ ינצח, אני יכול להעיד שבגלל ההיכרות שלי את ארה"ב והתקשורת שלה, סירבתי לאכול השכם והערב את המסרים שהיא העבירה.

הבנתי שיש כאן ציבור גדול שהתקשורת האמריקנית מתעלמת ממנו במזיד או בטיפשות. השתדלתי לעקוב אחרי רשת "פוקס ניוז" השמרנית המזוהה עם הרפובליקנים ושם ראיתי את הסיפור האמיתי שהתקשורת האמריקנית הסתירה מהציבור. ראיתי רבבות אנשים משולהבים שהגיעו לעצרות של טראמפ עם אש בעיניים לעומת עצרות מאופקות ודלילות של קלינטון והבנתי שהעם רוצה שינוי. מבט באותיות הקטנות ברוב הסקרים שהתפרסו גילה לי שהרוב הנסקרים היו דמוקרטים. למה? כי הסוקרים הדמוקרטים התעצלו להגיע לרפובליקנים או שרצו בכוונה לצייר תמונה שקרית בסקרים. הבנתי שאם זהות הנסקרים היתה שווה, התוצאה היתה שונה.

בסופו של דבר הרצון לחולל שינוי שנדבק יחד עם הקו החכם של טראמפ ניצחו. וזה בא לידי ביטוי באותן מדינות מתנדנדות שהכריעו את הכף בסופו של דבר. מדינות שהאוכלוסיה שלהם מורכבת בדיוק מהפסיפס של הציבור האמריקני – כמה ערים גדולות והמון מחוזות כפריים. המדינות האלו, כמו פלורידה, אוהיו, צפון קרוליינה ופנסילבניה אמרו טראמפ, ובגדול. והאמירה הזו באה לידי ביטוי גם במישיגן שבה שוכנת דטרויט – שמכילה בתוכה את שאריות תעשיית הרכב האמריקנית שלא זכתה לסיועם של אובמה וקלינטון. מישיגן נפלה לידיהם של הרפובליקנים לראשונה מאז 1988. אין ספק. הבחירות האלו היו הביטוי הטוב ביותר לדמוקרטיה האמריקנית המפורסמת – הן החזירו את המדינה לניהול העם.



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    המספרים כבר לא נכונים

  2. 6

    סיבה נוספת ומשמעותית שהסקרים טעו:
    קלינטון היתה נציג של הנאורות והקידמה, מצילת החלשים והמסכנים, וטראמפ – סמל העולם ה'חשוך' והקדמוני, הגזען מטבעו.
    תומכי טראמפ לא העזו להצהיר על כך בגלוי, ובכל הסקרים הודיעו על תמיכתם בקלינטון, אך ברגע האמת – הכניסו 'טראמפ'.

    בדומה להצבעה על עזיבת בריטניה – ה'ברקזיט': שם הראו כל הסקרים על הישארות באיחוד האירופי, ושייכות לאירופה הנאורה ומסבירת הפנים, וברגע האמת הצביעו האנשים בעד האינטרס האישי שלהם – היפרדות מאירופה וחיזוק הגזע האנגלי.

  3. 5

    העיקר שיהיה טוב לישראל

  4. 4

    עם כל הכבוד להימור, אין כאן אלא הימור בלבד כפי שהגדיר זאת הכותב בעצמו ולא חכמה
    באותה מידה שטראמפ ניצח הוא יכל להפסיד, זה נכון שהסקרים הגזימו והיו מוטים
    אבל בנאדם רציני לא יכל לצפות באופן ריאלי מה תהיה התוצאה ודווקא כחכם לאחר מעשה
    הרי הניצחון של טראמפ בא בזכות הטיית כף המאזניים בסדר גודל אפסי של שברי אחוז בכל אחת מהמדינות המתנדנדות
    ובעיקר הגדולות כמו פלורידה, נתון שברירי זה יכל להיות מוטה לכאן ולכאן בכל רוח מצויה, מספיק למשל שראש האף בי איי
    לא היה מחדש את החקירה נגד קלינטון בשלב הקריטי ביותר של הבחירות, וכבר זה היה משפיע אל אותם שברי אחוז ומזיז אותם מצבע אדום לצבע הכחול של המפה
    גם בעל הטור דנן אם כן חוטא בחטא היהירות בבואו להציג הישג של צפיה מראש של תוצאות שלחלוטין הנם בלתי ניתנות לחיזוי
    טראם נבחר לא בגלל שהיה חכם ואמיץ נגד כולם, גם לא בגלל שקלע לדעת ההמונים יותר מיריביו (הרי אובמה נבחר על רקע מצע הפוך משל טראמפ וגם היום שמר על הפופולאריות שלו שהיא קרובה לשיא) הסיבה היחידה שטראמפ נבחר היא כי כך ה' רצה!
    בהקשר לזה נצרף דוא"ל שהופץ בעניין (עם שינויי עריכה מתבקשים):
    "הצופן התנכ"י בדילוגי אותיות על כך ש'טראמפ' יהיה נשיא ארה"ב!!! מדהים ומרתק!! לפנינו הצופן התנכ"י במלא הדרו, אותו צופן המעיד בבירור על אמיתות התורה, – וזאת על ידי כך שדברים היסטוריים רבים שאירעו במאות ובעשרות שנים האחרונות הינם כבר מוצפנים בתנ"ך בדילוגי אותיות, באופן וברצף כזה שאין שום סיכוי בעולם שיהיה כזה צירוף מקרים בשום טקסט אחר בעולם, כשהדברים נבדקו ואומתו פעם אחר פעם על ידי חוקרים וסטטיסטיקאים יהודים ונכרים ברחבי העולם. (כשאחד המיבדקים לאמיתות הדברים שאינם ענין מיקרי בלבד, הוא המופע של כמה מילים השייכות זו לזו המעידות על העתיד להתרחש בתחום מסויים – כשהן מופיעות בצמוד באותם פסוקים, כשלפי הסטטיסטיקה הסיכוי שזהו דבר מיקרי הינו אפסי ממש.) לפנינו גילוי חדש, אשר מרעיש כעת את עולם המרצים והחוקרים, כאשר רואים בבירור כי כבר מוצפן בתורה הנצחית, שנכתבה על ידי קורא הדורות מראש, בחומש שמות פרק כ"ג פסוק ל' – כי דונלד טראמפ הוא נשיא ארה"ב !! באותם פסוקים ממש ,ישנן בדילוג אותיות, המילים: 'תשעז' ,'טראמפ' ,'נשיא' ,'ארהב'. המיוחד בצופן זה, היא העובדה כי כל ארבעת המרכיבים הללו נמצאים הן – ' באותם פסוקים ממש, כששלושה מהם, 'תשעז' 'טראמפ' 'נשיא עד מאה 1 מתחילות באותו פסוק ממש!! (כן יצויין כי המילה 'טראמפ' בדילוג שבין מופיעה בכל התנ"ך רק שתי פעמים, וזו אחת מהן!!) (נתבונן כי יש כאן לפנינו את שלושת המרכיבים המרכזיים של סיפור מאורע כלשהו בקצרה: 'מתי', 'מי' ,'מה'. כלומר, 'מתי'-השנה היא שנת תשע"ז, 'מי'-הלא הוא טראמפ, 'מה'- תפקיד נשיא ארה"ב !!) הדברים דלהלן ניתנים לבדיקה בקלות, בתוכנה של פרוייקט השו"ת, בחלון פרפראות בתנ"ך – דילוגי אותיות.

    מתחילה המילה 'תשעז' בחומש שמות פרק כג פסוק ל' החל מהמילה תפרה (האות ת) בדילוג 67 אותיות

    'טראמפ' – חומש שמות פרק כ"ג פסוק ל' מתחילה בדילוג 73 אותיות החל מהמילה מעט (האות ט) (יצויין כי המילה טראמפ בדילוג מופיעה בתנ"ך רק שתי פעמים, וזו אחת מהן!!)

    מתחילה המילה 'נשיא' בחומש שמות פרק כ"ג פסוק ל' בדילוג 24 אותיות החל מהמילה מפניך (האות נ)

    מתחילה המילה 'ארהב' בחומש שמות פרק כ"ג פסוק ל"ג בדילוג 81 אותיות החל מהמילה אותך (האות א) (כשפסוק ל"ג הוא הפרש של פסוק אחד בלבד מהיכן שנגמרת המילה 'נשיא', וכן הוא באמצע הפסוקים שמרומזת בהן המילה 'תשעז' והמילה 'טראמפ')"

  5. 3

    יעקב: יפה מאוד שלמה ,ניתוח נכון ומדויק!

    1. למרות השמות השונים, מגיב 4 ומגיב 5 הם מאותו מקור בעל עניין, ניתן להיווכח בזה בעיון קל

  6. 2

    ניתוח מדויק ומרתק של כתב מקצועי שמביא את הפנימיות שבחוץ והיה חלק חשוב בסיקור המהפך ההיסטורי בארה"ב. אני בוחר ריזל!